יום ראשון, 7 בפברואר 2016

בית הסודות

בית הסודות / מיכל חזון
294 עמ'. הוצאת משכל ידיעות ספרים.



הספר הזה הרגיש לי קצת כמו חיבור בין אורלי קראוס-ויינר למרסל מוסרי. 
טוב לחובבי הסאגות המשפחתיות. 
הכתיבה טובה וקולחת, המתכונים בתחילת כל פרק מתבלים את הספר בניחוחות וטעמים.

שם הספר והתקציר מבטיחים סוד גדול ונורא, והעניין מתגלה כבר בפרקים הראשונים. בנוסף - הסוד לא גדול ולא נורא, ובכלל לא ברור למה הוא נשמר כסוד. מהבחינה הזאת - אכזבה. 
עדיף לא לצפות לסוד מסעיר, אלא לדעת שפשוט מדובר בסיפור משפחתי רב-דורי.
3 כוכבים מתוך 5.

תקציר:
"לפעמים, סוד שמתגלה יכול להרוס חיים שלמים. לכן צריך לבחור מה רוצים לראות ומה רוצים לשמוע. מי ששומר ממך סוד, בדרך כלל עושה את זה לטובתך. ומי שמגלה לך, עלול להכביד לך על הלב יותר משק של אבנים."

בשכונה באור יהודה, בבית אפוף ריחות של תבלינים משכרים, מעדנים מפתים וסודות כמוסים, גרה שרונה עם שלוש דודותיה. שלושתן – אמל המעשית והאמיצה, אלואיז הרגישה והעדינה וטויה ויקטוריה החושנית והסוערת – מגוננות בכל כוחן על אחייניתן מפני סוד העובר במשפחה זה דורות. שרונה דווקא נחושה לגלות מהו הסוד, גם במחיר אושרה שלה. אך האם הגילוי שווה את המחיר?

הרומן מגולל את תולדותיה הססגוניות של המשפחה, החל בבגדד של ראשית המאה העשרים ועד ישראל של ימינו, ופורש יריעת חיים שבה הכול מתערבב עם הכול: מציאות ודמיון, מתכונים ונבואות, שקרים ואהבה.


מיכל חזון היא סופרת, תסריטאית, מחזאית ובשלנית. זהו הרומן הראשון שלה למבוגרים, והוא מבוסס בחלקו על סיפור חייהן של סבתה ואחותה ושל שבט הדודות שהקיפו אותה בילדותה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה